UNDRAR DU NÅGOT? RING OSS PÅ 08-21 22 00
Följ oss på instagram: amoressstockholm

Köpvillkor

Köp- och leveransvillkor

Så här handlar du
 
Välj den vara du vill köpa, fyll i antal, färg eller storlek (om så finns) och skicka ett mail till info@amoress.se och se om varan finns i lager eller om den måste beställas.
 
Vi reserverar oss för eventuella slutförsäljningar. Observera att vi inte ger någon garanti för att bilderna i butiken visar varans exakta utseende.
 
Genomförd beställning innebär att du godkänner våra köpvillkor och samtycker till att namn och adress registreras i vårt kundregister.
 
Priser
 
Samtliga priser i butiken anges i svenska kronor och inkluderar moms. Frakt tillkommer. Vi förbehåller oss rätten att ändra priserna i e-butiken utan föregående avisering.
 
Fraktkostnad
 
Fraktavgift tillkommer med 150 kr per order (inom Sverige).
Fraktkostnad tillkommer beräknad på beställarens land (Övriga världen).
 
Betalningsalternativ
  • Direkt med Iban-nummer behövs vid utlandsbetalningar: SE39 5000 0000 0522 2117 0407 Bic: ESSESESS. 
  • Förskottsbetalning:  Bankkonto 5222-1170407 (SEB). Uppge namn och vad du har beställt vid betalning.
 
Leverans
 
Varorna skickas vanligtvis med Posten och hämtas ut på närmaste utlämningsställe. Normal leveranstid är ca 7 dagar från det att ordern är mottagen och bekräftad.
 
En orderbekräftelse skickas efter beställning till din e-postadress. Har du beställt en vara som för tillfället inte finns i lager får du besked om detta. Du har då naturligtvis rätt att häva köpet eller välja senare leverans. Vi reserverar oss för eventuella slutförsäljningar.
 
Ej utlösta paket
 
Paketet ligger på Postens utlämningsställe under fyra veckor.  Om paketet levereras mot postförskott ligger endast i två veckor. Skulle paketet inte hämtas, så returneras varorna till oss. För alla paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift, för närvarande 150 kr.
 
Byte och returer
 
Är du inte nöjd med något du beställt har du 14 dagars ångerrätt efter det att du mottagit varan, förutsatt att varan inte varit använd. Ångerrätt gäller allt i butiken. Du står själv för returportot när du skickar tillbaka en vara.
 
Reklamation
 
Om en vara är felaktig eller felexpedierad ska du så snart som möjligt kontakta info@amoress.se och ange felet, så får du information om hur du ska gå tillväga. Vi står för kostnaden vid dessa returer. Transportskada ska anmälas till utlämningsstället så snart skadan upptäcks.
 
Villkor vid köp
 
För att handla på www.amoress.se måste du ha fyllt 18 år eller ha målsmans godkännande.
 
Sekretess
 
Amoress tar ansvar för alla personuppgifter som du lämnar till oss när du registrerar dig som kund. Uppgifterna används för att vi ska kunna administrera dina inköp och i marknadsföringssyfte. Ingen obehörig har tillgång till vårt kundregister och uppgifterna lämnas inte ut till tredje part. Du har rätt att kostnadsfritt en gång per år begära information om hur dina personuppgifter används. Begäran skickas till info@amoress.se
 
Amoress tar inte ansvar för lösenord som hamnat i orätta händer. Eventuella falska beställningar och bedrägeriförsök polisanmäls. Vi kommer vid dessa tillfällen bistå Polisen i utredningsarbetet med nödvändig information.
 
Force majeure
 
Vi anser oss befriade från förpliktelsen att fullgöra nämnda avtal i händelse av naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut, uteblivna leveranser från underleverantörer samt jämförbara händelser utanför vår kontroll vilka ej skäligen kunnat förutses eller undvikas.
 
Kundservice
 
Vid eventuella frågor eller för mer information, kontakta oss.